Jak platit za nabíjení elektromobilu? Registrace je téměř povinná
Řada nabíjecích stanic pro elektromobily vůbec nemá terminál pro platbu kartou. Placení za doplnění energie tedy většinou probíhá trochu jinak, než na co jsou motoristé zvyklí z aut se spalovacími motory. Většinou je nutná registrace u daného poskytovatele nabíjení. Ta je výhodnější i tam, kde je „anonymní“ placení kartou možné, většinou totiž přináší nižší ceny.
Úplnou nutností přitom již dnes většinou nejsou čipy, které by musel od provozovatele dané sítě uživatel mít. Až na výjimky dnes stačí on-line registrace u daného poskytovatele a aplikace v mobilním telefonu. Tou pak jde nabíjení snadno spustit s tím, že platba se provede následně buď kartou po dokončení nabíjení (kartu si uživatel zadá do aplikace), nebo v měsíčním vyúčtování za služby, tak jako vám třeba posílá vyúčtování mobilní operátor.
Alternativou k registraci do několika různých sítí je mít registraci u některé ze služeb s větším pokrytím. Různí poskytovatelé agregují stanice více sítí a umožňují nabíjení bez nutností registrace u několika firem. Takovým agregátorem bývají často automobilky. Například domácí Škoda nabízí službu Powerpass, která umožňuje nabíjet po celé Evropě na více než 300 000 nabíječkách (včetně rychlých Ionity). Účet za nabíjení pak opět dorazí jednou za měsíc.
S registrací u takové služby odpadají uživateli trochu starosti s autorizací u nabíječky, nemusí totiž hledat tu správnou aplikaci nebo správný čip. Novým trendem je automatická autorizace auta na nabíječce (standardy Plug and Charge nebo Autocharge), která celý proces ještě zjednoduší.